HTML

Plakát Peti

Képzőművészettel, színjátszással és egyedi cuccok tervezésével foglalkozom.

Honlapom:
www.szabolenczpeter.hu

Munkáim

Kommentek

  • Avantgarde Petyka: @szórólap_készítő: Hát köszönöm szépen! :) Amúgy nagyon rég jártam ezen a blogomon, szinte meg is ... (2012.02.25. 14:54) Brighton. Első rész.
  • euro_állás: Teljesen rákattantam a Brightonos blogodra :D (2012.02.25. 14:28) Brighton. Első rész.
  • euro_állás: Bejön ez a stílus, imádom ezeket a színeket, igízán tetszik a kép is! (2012.02.05. 22:17) Fotó a készülő festményemről
  • Habouji: @Plakát Peti: Na ezt már látatlanban is aláírom! :) (2010.02.15. 08:30) Brighton. Első rész.
  • Plakát Peti: Köszi a kommentet! Még gyakorlom a blog írást, de egyre jobban tetszik. :) Amúgy igazad van, félre... (2010.02.12. 12:37) Brighton. Első rész.
  • Utolsó 20

Címkék

álmos (1) anglia (6) atv (1) banksy (1) brighton (6) budapest (1) club (1) csúcsminőség (1) disco (1) divat (1) hangfoglalás (1) interjú (1) kaszinó (1) készülő (1) kőbánya (1) köszi (1) kurzweil (1) lane (1) lazúr (1) martin (1) medve (1) north (1) oceana (1) olajfesték (1) pier (1) pub (2) repülőgép (1) riggs (1) séta (2) south (1) starbucks (1) steak (1) születésnap (1) tengerpart (2) tollaslabda (1) türkiz (1) utazás (6) vidámpark (1) yamaha (1) zongora (1) Címkefelhő

Facebook

Hangfoglalás és a Kurzweil SP 3X

2009.10.03. 15:51 Plakát Peti

Szombat van, ragyogó napsütés és kellemesen meleg őszi idő. A legjobb alkalom arra, hogy kilátogassak az immáron negyedik alkalommal megrendezett Hangfoglalásra. Ez ma Magyarország legnagyobb hangszer-, hang-, fény-, színpad- és stúdiótechnikai kiállítása és zenei szemléje. Elsődleges célom a kedvenc kategóriába sorolt digitális zongorák és szintetizátorok felkutatása és kipróbálása. De tekerjük vissza a szalagot a történet elejére.

Az elmúlt hónapokban elég sok időt töltöttem el az interneten azzal, hogy a főbb hangszergyártók piacra dobott billentyűs hangszereit tanulmányoztam, mert le akarom cserélni a nappaliban dokkoló, kapa hangú fekete zongorámat. Persze nem akarom sértegetni, mert szeretem és igen nagy szolgálatot tett eddig is, de az az igazság, hogy szegényke sosem volt tagja a minőségi elitnek. Tehát mindenféleképp olyat kerestem, ami tökéletesen képes vissza adni egy zongora hangját és emellett jól jönne pár száz hangeffekt és lehetőleg kávét is főzzön. Szintetizátor legyen, de súlyozott billentésű. Nem kevés "jutúb" videó, demo hanganyag, leírás és értékelés után el kellett fogadnom a tényt, hogy ez a minőség kb. 600 ezer forinttól indul. Akkor legalább olyat találjak, ami megközelíti a nagy testvérek minőségét és még pénztárcabarát is. Pénztárcabarát. Hm. 200-300 ezer között. Ekkor találtam rá a Yamaha MM8 típusú szintetizátorra. Úgy tűnt, hogy ebben minden olyan tulajdonság megvan, amire Nekem szükségem lehet. Eddig kizárólag felhasználói videókból ismertem és hallottam mire képes, ezért itt volt a kiváló alkalom, hogy élőben is kipróbáljam.

Röviden ennyit érdemes tudni az előzményekről és máris a SYMA Sport- és Rendezvényközpont bejáratához érkezünk. A Hangfoglalásról csak annyit, hogy nagyszerű, látványos, minden elismerésem, nagyon sok minden van, szinte minden kipróbálható és roppant hangos. Teljesen olyan, mint amikor Mézga Aladár és Blöki a Musicanta nevű bolygóra vetődik, ahol mindenki ész nélkül játszik valamilyen hangszeren, trillázik vagy szimplán üvöltözik, ezzel gerjesztve százfelől bömbölő hangzavart. Rendben, itt azért mindenki ésszel csinálta, amit csinált. Sőt igen sok virtuózt is hallottam, de a hangzavar az megvolt. Mire megtaláltam a Yamaha MM8-ast, addigra már kipróbáltam pár Korg-ot és egy Casio-t is. A Korg nagyon tetszett, de a Casio-tól inkább karórát veszek. Szóval ott vagyok a Yamaha MM8-as előtt. Fejhallgató fel, hangerőt a maximumig, hogy halljak is valamit. Próbálgatom, játszok rajta, próbálok kiigazodni a funkciógombok között. Meg kell hagyni, a benne lévő grand piano hang nagyon szép és ha jól emlékszem tizenöt vagy tizenhat zongora stílus között variálhatok, továbbá egy raklapnyi effekt és számtalan finomság áll még rendelkezésemre, mégis csalódok benne. Számomra nem hozza azt, amit egy zongorától elvárok. A magas és mély hangok eléggé vacakul szólnak, a hangversenyzongora hangzástól sem jövök lázba és a billentyűk finomsága is olyan, mintha egy elefánt lépkedne lábujjhegyen. Viszont ha az ár/érték arányát nézem, akkor mindenféleképp megéri, mert nagytudású, minőségi hangszer, valóban megközelíti drágább cuccok hangzását, de Nekem nem jön be. Így tovább is állok és elindulok megkeresni a Kurzweil márkát, mert hallani akarom azt a híres versenyzongora hangot, amit ez a gyártó képvisel. Megérkezek a Hit Space standjához, ahol rögtön kiszúrom magamnak az SP 3X típust. Teljesen új termék, formabontó dizájnnal, amiért állítólag nem veszik annyira, pedig szerintem épp ettől különleges. Külsőre máris beleszeretek. Kicsit beszélgetek az egyik értékesítő sráccal, aki beszél egy kicsit mindenről. Egy biztos. Olyan minőséget mutatnak be -legyen az gitár, billentyűs hangszer, erősítő, mikrofon vagy bármi-, ami valóban felső kategória, csúcs, minőség és tradíció. Végre felszabadul az SP 3X, rohanok kipróbálni.

Azt hiszem az első perc után tudtam, hogy megtaláltam a tökéletes szintetizátort. Megvan. Beleszerettem. Tökéletes. Kész. Úgy szól, mint egy Bösendorfer, világklasszis hangzás. Kalapácsmechanika, sebesség-, leütés- és leütés utáni érzékenység. 512 beállított hang, 128 effekt, 60 beépített ritmus pattern. Kivétel nélkül minden hangja életre kel és valahol elbújt benne egy teljes szimfonikus zenekar is. Az ára pedig belefér a kitűzött keretbe, tehát már csak össze kell hoznom rá a pénzt.

1 komment

Címkék: yamaha zongora kurzweil hangfoglalás

A bejegyzés trackback címe:

https://plakatpeti.blog.hu/api/trackback/id/tr521425154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

:) nagyon beleestél ebbe a zongorába!
süti beállítások módosítása